هر فروشگاه اینترنتی محل مناسبی برای خرید نیست 

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: فردی که در فضای مجازی ‏با راه اندازی سایت، کانال با عنوان فروش لباس اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد. 

سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: در پی وصول پرونده‌ای با موضوع شکایت ‏یک شهروند مبنی بر اینکه فردی با تبلیغ فروش لباس اقدام به کلاهبرداری از وی کرده مشخص شد متهم با تبلیغات گسترده از لباس‌هایی با کیفیت بالا و قیمت پایین موفق به جذب مشتری می‌شده و در ادامه پس از ‏ارتباط با مشتری و دریافت بیعانه، هیچ‌گونه کالایی برای خریدار ارسال نمی‌کرده است. ‏

وی با اشاره به اینکه در این خصوص با پیگیری‌های پلیس فتا متهم شناسایی و تحویل مراجع قضایی شد بیان کرد: اما قصه تکراری اعتماد بیجای شهروندان به تبلیغات پر زرق و برق فضای مجازی و پرداخت بیعانه همچنان در حال قربانی گرفتن است.

سرهنگ رضایی بیان کرد: اغلب شهروندان قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا می‌کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی اساس می‌شوند در حالی که باید در نظر داشت، تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد و شهروندان باید هنگام خرید در خصوص تبلیغات فریبنده فروشگاه‌های اینترنتی هوشیار باشند و ضمن خرید از سایت‌های معتبر از پرداخت بیعانه و پرداخت وجه معامله پیش از مشاهده کالا جدا خودداری کنند.

برچسب ها: پرونده ، تبلیغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار